سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت ترولی بیمارستانی و ترولی هتلی

تفاوت ترولی بیمارستانی و ترولی هتلی

ترولی هتلی به مجموع چرخ های سرویس استفاده شده در هتل به منظور سرویس دهی آسان کالا و خدمات به مسافران گفته می‌شود. ترولی هتلی انواع مختلفی دارد که یکی از آن ترولی نظافت هتلی میباشد، ترولی نظافت هتلی برای استفاده در هتل ها و یا مصارف خانگی طراحی شده است.این ترولی معمولا دارای یک سطل بزرگ برای جمع آوری زباله، تی شوی برای نظافت کف به همراه آبگیر صنعتی و سینی برای قرار دادن ابزارهای نظافت مانند شیشه پاک کن و دستمال میباشد.
ترولی نظافت هتلی می تواند بسته به ابعاد و امکانات قیمت های متفاوتی داشته باشد. از دیگر تروی هتلی، ترولی پذیرایی میباشد که شامل ترولی حمل غذا رستورانی ، ترولی های حمل نوشیدنی ، حمل کیک و  میوه ، ترولی های سرو غذای گرم و … می‌باشد. همچنین ترولی حمل بار هتلی موجود میباشد که جهت جابجایی چمدان ، یا ملزومات مورد نیاز هتل اعم از مواد غذایی آشپزخانه یا لوازم هتلی از ترولی های حمل بار استفاده می‌گردد. این ترولی ها از لحاظ جنس به سه دسته چوبی ، فلزی و پلی اتیلن تقسیم میشوند.
ترولی چوبی برای جاهایی مناسب است که ترولی در بین میهمانان حرکت می کنند و جلوه و ظاهر مناسبی برای بیننده نیاز است. ترولی فلزی برای مکان های مناسب است که برای مقاومت بسیار مهم بوده و برای مکان های که زنگ نمیزند. ترولی پلی اتیلن نیز برای مکان هایی که هم ظاهر مهم است و هم مکان شرجی است و نمی شود که از فلزی و چوبی استفاده کند.

تفاوت ترولی هتلی و ترولی بیمارستانیتفاوت ترولی هتلی و ترولی بیمارستانی

ترولی بیمارستانی

اما طراحی و تولید ترولی بیمارستانی باید به گونه ای صورت گیرد که خطر انتقال آلودگی توسط آن به حداقل کاهش یافته و دست یابی به سطح بالای بهداشت را هنگام کاربرد تأمین نماید. در نتیجه در تولید ترولی بیمارستانی ویژگی‌های خاصی لحاظ می گردد تا سلامت و ایمنی بیماران، کارکنان و مراجعه کنندگان در محیط هایی همانند بیمارستان ها، سرای سالمندان و مهدکودک ها تضمین گردد.
مهمترین مشخصه یک ترولی بیمارستانی استاندارد، استفاده از افزودنی های آنتی باکتریال در تولید این ترولی می‌باشد. این افزودنی ها به ماده اصلی تشکیل دهنده ترولی اضافه می شوند و در نتیجه وارد ماتریس پلی مری آن شده و در اثر شستشو یا عملیات نظافتی دیگر از ساختار ماده خارج نمی شوند. بنابراین تا زمانیکه ترولی بیمارستانی قابل استفاده می‌باشد، خاصیت آنتی باکتریال خود را حفظ می‌نماید.
بهترین افزودنی های ضد باکتری، یون نقره و پریتیون روی می باشند. این افزودنی ها مضر نبوده و هنگام بازیافت خطری برای انسان یا محیط زیست ایجاد نمی کنند. اولویت بندی ارائه غذا و ظروف در استفاده از ترولی بیمارستانی اهمیت ویژه ای دارد. در حقیقت، این حمل و نقل مواد غذایی به بهترین شیوه است که کارایی خدمات غذایی را در یک رستوران یا یک محیط درمانی افزایش می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که هر وعده غذایی در دمای بهینه خود به اشخاص تحویل داده می‌شود و همه مشتریان از دریافت خدمت ارائه شده کاملا راضی هستند. کاربرد استفاده از ترولی بیمارستانی در رستوران های بزرگ، کلینیک ‌ها، موسسات آموزشی، و خانه‌ های مراقبت از سالمندان بیشتر به چشم می خورد. با اینکه عملاً محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.