سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزیت های ترولی بیمارستانی

مزیت های ترولی بیمارستانی

انتشار انواع باکتری‌ها در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی چالشی جدی و نگران کننده به حساب می آید. طبق بررسی های انجام شده هر ساله ، از هر 10 میلیون بیمار، 700 هزار نفر در طول دوران بستری شدن خود در بیمارستان، به عفونت باکتریایی مبتلا می‌شوند. یکی از دلایل اصلی انتشار عفونت در مراکز درمانی، سطح پایین بهداشت و نظافت در آنها می‌باشد.

ترولی بیمارستانی بعنوان یکی از ابزارهای اصلی نظافت و شستشو در محیط های نیازمند سطح بالای بهداشت شناخته می شوند. ماهیت عملکرد ترولی بعنوان ابزاری برای حمل و جابجایی سایر تجهیزات نظافتی و زباله می تواند این ابزار را به عاملی برای انتقال و انتشار باکتری و میکروب در محیط تبدیل نماید.

بنابراین طراحی و تولید یک ترولی بیمارستانی باید به گونه ای صورت پذیرد که خطر انتقال و انتشار باکتری و آلودگی توسط این ابزار را به حداقل کاهش دهد. ترولی بیمارستانی جهت امور بهداشتی و نظافتی در مراکز درمانی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، مهدکودک ها و خانه سالمندان مورد استفاده قرار میگیرند.

با توجه به حساس بودن این محیط ها نسبت به آلودگی رعایت بهداشت در آن ها در الویت بسیار بالایی قرار دارد. مهم ترین ویژگی ترولی بیمارستانی این است که از مواد آنتی باکتریال ساخته شده است. با توجه به این که معمولا محیط های مرطوب محل مناسبی جهت رشد و انتقال باکتری ها، قارچ ها و کپک هستند، اما خاصیت آنتی باکتریال در این ترولی، باعث شده است که محل مناسبی جهت رشد آن ها نباشد. بنابراین نه تنها باکتری ها از طریق ترولی ها منتقل نمی شوند، بلکه مانع از لکه و بوی نامناسب نیز می شوند.

مشاهده این مطلب>>سازنده ترولی بیمارستانی 

 

ویژگی های ترولی بیمارستانی

همانگونه که ذکر گردید طراحی و تولید ترولی بیمارستانی باید به گونه ای صورت گیرد که خطر انتقال آلودگی توسط آن به حداقل کاهش یافته و دست یابی به سطح بالای بهداشت را هنگام کاربرد تأمین نماید. در نتیجه در تولید ترولی بیمارستانی ویژگی‌های خاصی لحاظ می گردد تا سلامت و ایمنی بیماران، کارکنان و مراجعه کنندگان در محیط هایی همانند بیمارستان ها، سرای سالمندان و مهدکودک ها تضمین گردد.

مهمترین مشخصه یک ترولی بیمارستانی استاندارد، استفاده از افزودنی های آنتی باکتریال در تولید این ترولی می‌باشد. این افزودنی ها به ماده اصلی تشکیل دهنده ترولی اضافه می شوند و در نتیجه وارد ماتریس پلی مری آن شده و در اثر شستشو یا عملیات نظافتی دیگر از ساختار ماده خارج نمی شوند.

بنابراین تا زمانیکه ترولی بیمارستانی قابل استفاده می‌باشد، خاصیت آنتی باکتریال خود را حفظ می‌نماید. بهترین افزودنی های ضد باکتری، یون نقره و پریتیون روی می باشند. این افزودنی ها مضر نبوده و هنگام بازیافت خطری برای انسان یا محیط زیست ایجاد نمی کنند. وجود انواع آلودگی های خطرناک در مراکز درمانی نظیر بیمارستان ها، اهمیت شستشو و نظافت کامل و مداوم یک ترولی بیمارستانی را مشخص می نماید. در نتیجه ماده اصلی به کار رفته در تولید ترولی بیمارستانی باید کاملا قابل شستشو باشد. یکی از بهترین مواد مورد استفاده در تولید ترولی بیمارستانی پلی پروپیلن می‌باشد. این ماده کاملا قابل شستشو بوده و افزون بر آن قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست می باشد.