سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب

 

پکیج تصفیه فاضلاب یکی از دستگاه های کاربردی با مزایای بسیار زیاد برای انجام فرایند تصفیه فاضلاب می باشد. با توجه به بحران های آبی بسیار زیاد در سراسر دنیا تصفیه پساب های به وجود آمده و باز گرداندن مجدد پساب ها به چرخه استفاده های غیر شربی و تلاش برای افزایش استفاده بهینه از آب، تصفیه فاضلاب در حوزه های مختلف مانند تصفیه فاضلاب صنعتی و یا بیمارستانی و بهداشتی از اهیمت ویژه ای بر خوردار شده است. به همین دلیل برای آنکه این روند به شکلی موثر و با کیفیت صورت پذیرد و همچنین در اختیار همگان به راحتی قرار بگیرد، متخصصان انواع پکیج تصفیه فاضلاب را طراحی و تولید کردند. سیستم های قابل حمل و مقرون به صرفه که به علت سادگی استفاده و اپراتوری و همچنین کیفیت بالا در تصفیه فاضلاب های مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته و در محل های بسیار زیادی استفاده شدند.

پکیج تصفیه فاضلاب به روش SBR   - سیستم SBR جهت باز گرداندن آب های مصرفی به چرخه مجدد استفاده و مبارزه با کم آبی کاربرد دارد. در این رابطه می توان گفت که با توجه به افزایش روز افزون شهر نشینی و نیاز به ساخت شهرک سازی های مسکونی و تصفیه فاضلاب تولید شده توسط انسان ها به یکی از اصلی ترین و مهم ترین مسایل برای تمامی جوامع تبدیل شده است. و با توجه به کمبود آب و آب های زیر زمینی یکی از اصلی ترین کارها در کشورهای پیش رفته استفاده مجدد از بازیافت تصفیه فاضلاب می باشد. از این سو و در راستای مشکلات موجود و کمبود آب کشورهای در حال توسعه جهان در حال سرمایه گذاری در صنعت تصفیه آب و فاضلاب می باشند. با استفاده مجدد از بازیافت تصفیه فاضلاب از قبیل تصفیه فاضلاب بهداشتی و تصفیه فاضلاب صنعتی و استفاده مجدد از آب قابل برگشت آنها به چرخه بازگشت آب به کمک کمبود آب و بهداشت محیط می روند. این مسئله به کمک پکیج تصفیه فاضلاب ممکن می شود.

شرکت فنی و مهندسی فراز تصفیه طراح، سازنده و ارائه دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب در ایران هم اکنون آماده ی پاسخ گویی به تمامی نیاز های های شما عزیزان در زمینه مشکلات فاضلاب و راه های تصفیه آن می باشد. شما عزیزان می توانید از طریق پل های ارتباطی مشخص شده در قسمت تماس با ما، با کارشناسان ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید. همچنین شما می توانید برای استعلام قیمت انواع پکیج تصفیه فاضلاب به روش های گوناگون همین حالا با کارشناسان فروش فراز تصفیه، تماس حاصل نمایید. در این مطلب به بررسی و معرفی یکی از انواع دستگاه های تصفیه فاضلاب می پردازیم که فرایند تصفیه فاضلاب را به روش محبوب و نوین SBR انجام می دهد. برای درک بهتر این روش و دلایل محبوبیت و نوین بودن این روش تصفیه فاضلاب توصیه می کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. شرکت مهندسی فراز تصفیه، ارائه دهنده خدمات تصفیه فاضلاب در ایران، طراح و سازنده و همچنین تولید کننده برتر انواع پکیج تصفیه فاضلاب در ایران می باشد. شما می توانید برای استعلام قیمت ها و همچنین ثبت سفارشات خرید خود با کارشناسان و متخصصان ما تماس گرفته و همچنین جهت مشاوره می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید، چرا که مشاوره های فراز تصفیه کاملا رایگان بوده و شما می توانید به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای ما استفاده نموده و بهره مند شوید.

برای بررسی شرایط ورود پکیج تصفیه فاضلاب در ایران باید به این نکته توجه ویژه داشت که در کشور ما هم همچون سایر کشورهای توسعه یافته چند سالی است که تصفیه فاضلاب به یکی از اصلی ترین کارهای دولت ها تبدیل شده است. و یکی از مطالبات دولت ها از وزارتخانه ها زیر مجموعه تصفیه آب و فاضلاب می باشد. و از این رو بودجه های خاصی در ردیف بودجه های عمرانی دولت ها قرار گرفته است. از این حیث شرکت فنی و مهندسی فراز تصفیه طراح و سازنده و ارائه دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب، همگام با سایر شرکت های فعال در صنعت تصفیه آب و فاضلاب در کشور چند سالی است که در این ضمینه اقدام به فعالت نموده و به کمک کادر با دانش خود اقدام به ساخت و تجهیز واحد های تصفیه آب و فاضلاب نموده است .

برای بررسی پکیج تصفیه فاضلاب به روش SBR ابتدا باید این روش را بررسی کنیم. روش تصفیه فاضلاب بر اساس سیستم بیولوژیکی به روش   SBR مخفف (Sequencing Batch Reactor) می باشد که یک سیستم تصفیه فاضلاب به روش غیر پیوسته می باشد .که برای تصفیه فاضلاب های بهداشتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . در این سیستم همواره دو مجموعه وجود دارد که مجموعه ی اولیه شامل ته نشینی اولیه و جمع آوری لجن بوده و مجموعه ثانویه شامل بخش هوادهی و ته نشینی اصلی خواهد بود.یکی دیگر از روش های تصفیه فاضلاب تصفیه به روش sbr می باشد.به این ترتیب پکیج تصفیه فاضلاب با این روش مورد استقبال قرار گرفت.

 

 

در ادامه بررسی پکیج تصفیه فاضلاب باید به این نکته اشاره کرد که فاضلاب خام ابتدا وارد مجموعه ی اول شده و پس از پر شدن و ته نشینی اولیه ی مواد جامد موجود در آن بخشی توسط پمپ ایرلیفت وارد مجموعه ی دوم می شود. در مجموعه ی دوم بر اساس توالی زمانی مشخصی ، ابتدا هوادهی صورت پذیرفته و پس از پایان زمان مزبور ، پساب آرامش یافته و فاز لجن از آب جدا می شود . پساب تصفیه شده توسط خطوط دیگری از سیستم ایرلیفت از مجموعه ی دوم خارج گردیده و می تواند پس از کلرزنی و ذخیره گردد .در مجموعه ی دوم بدلیل بالا بودن MLSS، شرایط مطلوبی جهت رشد و تکثیر میکروارگانیسمها بوجود می آید .بخشی از لجن جمع آوری شده در مجموعه ی دوم پس از خروج پساب تصفیه شده و به مجموعه ی اول منتقل شده و عملیات تصفیه بی هوازی در مخزن اولیه آغاز می گردد . پکیج تصفیه فاضلاب آماده شده با سیستم های SBR بطور موفقیت آمیزی برای تصفیه فاضلاب های شهری و صنعتی بکار رفته اند. این سیستم برای جوامع و صنایعی که بطور پیوسته تولید فاضلاب نمی کنند و یا فاضلاب کمی تولید می کنند، بسیار مناسب میباشد.

مزایا و معایب پکیج تصفیه فاضلاب

 

به روش SBR به شکل زیر میباشد:

مزایا پکیج تصفیه فاضلاب به روش SBR:

 همه مراحل متعادلسازی، ته نشینی اولیه، تصفیه بیولوژیکی و ته نشینی ثانویه در یک مخزن به وقوع می پیوندد.

سیتم SBR از لحاظ بهره برداری و کنترلی دارای انعطاف پذیری بالایی میباشد.

سطح مورد نیاز برای سیستم SBR نسبت به روشهای دیگر کمتر میباشد.

به علت عدم نیاز به واحدهای ساختمانی دیگری از قبیل متعادلسازی، ته نشینی اولیه و ته نشینی ثانویه هزینه سرمایه گذاری اولیه پایین میباشد.

معایب پکیج تصفیه فاضلاب به روش SBR:

نگهداری و بهره برداری از سیستم نیازمند مهارت بالایی می باشد.

به علت تجهیزات کنترلی پیشرفته و پیچیده بکاررفته هزینه نگهداری و تعمیرات بالا میباشد.

به علت نوع روش تخلیه پساب،امکان خروج لجن با فاضلاب تصفیه شده وجود دارد.

امکان گرفتگی دیفیوزر هوادهی در طول مراحل متعادلسازی و ته نشینی با این روش در پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد.

 

سیکل تصفیه در

پکیج تصفیه فاضلاب به روش SBR

روش تصفیه فاضلاب به کمک پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس سیستم بیولوژیکی به روش   SBR مخفف(Sequencing Batch Reactor)می باشد که یک سیستم تصفیه فاضلاب به روش غیر پیوسته می باشد .که برای تصفیه فاضلاب های بهداشتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . در این سیستم همواره دو مجموعه وجود دارد که مجموعه ی اولیه شامل ته نشینی اولیه و جمع آوری لجن بوده و مجموعه ثانویه شامل بخش هوادهی و ته نشینی اصلی خواهد بود.یکی دیگر از روش های تصفیه فاضلاب تصفیه به روش sbr می باشد.فاضلاب خام ابتدا وارد مجموعه ی اول شده و پس از پر شدن و ته نشینی اولیه ی مواد جامد موجود در آن بخشی توسط پمپ ایرلیفت وارد مجموعه ی دوم می شود . در مجموعه ی دوم بر اساس توالی زمانی مشخصی ، ابتدا هوادهی صورت پذیرفته و پس از پایان زمان مزبور ، پساب آرامش یافته و فاز لجن از آب جدا می شود . پساب تصفیه شده توسط خطوط دیگری از سیستم ایرلیفت از مجموعه ی دوم خارج گردیده و می تواند پس از کلرزنی و ذخیره گردد . به طور کلی می توان عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب به روش sbr را یکی از روش های مهم فرایند تصفیه فاضلاب در نظر گرفت.

پکیج تصفیه فاضلاب sbr

 

برای بررسی پکیج تصفیه فاضلاب به روش sbr ابتدا باید بدانیم عملکرد راکتور های sbr به گونه ای می باشد. در حقیقت می توان گفت که انواع راکتورهای sbr نوعی از فرآیند لجن فعال برای تصفیه فاضلاب های مختلف است .اکسیژن از طریق مخلوط فاضلاب و لجن فعال حباب می شود تا مواد آلی (به عنوان اکسیژن خواهی بیولوژی (BOD) و اکسیژن خواهی شیمیایی (COD) اندازه گیری شود) اندازه گیری می شود. پساب تصفیه شده ممکن است برای تخلیه در آبهای سطحی یا احتمالاً برای استفاده در زمین مناسب باشد. به این ترتیب فرایند تصفیه فاضلاب به کمک پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس این روش، کاملا موثر و کاربردی می باشد.

مراحل تصفیه به کمک

پکیج تصفیه فاضلاب sbr

در حقیقت پکیج تصفیه فاضلاب در شرایطی که به روش sbr فرایند تصفیه را انجام دهد پنج مرحله مهم را پشت سر می گذارد. شما در ادامه می توانید با این پنج مرحله به ترتیب اولویت آشنا شوید :

پر کردن مخزن اولین مرحله می باشد.

انجام فرایند هوادهی به کمک دیفیوزر هوادهی و در عمده موارد دیفیوزر حباب ریز هوادهی.

مرحله سوم در این فرایند مرحله واکنش نام دارد.

در مرحله بعدی تصفیه فاضلاب به کمک پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس sbr شاهد ته نشینی خواهیم بود.

در نهایت هم آخرین مرحله تصفیه فاضلاب، زلال سازی هست.

پکیج تصفیه فاضلاب بتنی

 

فرایند تصفیه در پکیج تصفیه فاضلاب بتنی به خوبی انجام می شود و در نتیجه کیفیت پساب های تصفیه شده ی درون آن بسیار بالا می باشد. پارامترهای آلوده کننده پساب مانند BOD ها، COD ها، مواد جامد معلق، نیتروژن، فسفر، اکسیژن محلول، کلر باقیمانده، سطح کلایمر و بسیاری موارد دیگری که به درون پکیج تصفیه فاضلاب بتنی وارد می شوند، معمولا به خوبی تصفیه می شوند.اصطلاح پیش ساخته بدین جهت به کار برده می شود که این نوع از پکیج ها، درون کارخانه ساخته و مونتاژ می شوند و سپس تحت عنوان یک پکیج تصفیه فاضلاب بتنی در محل مورد نظر نصب می شود. این نوع پکیج های پیش ساخته، دارای مخزن هوادهی که دیفیوزر هوادهی در آن کاربرد دارد می باشد که از طریق آن بیشترین میزان تصفیه انجام می شود و این واحد به عنوان یک شفاف کننده برای هضم و تصفیه به کار برده می شود. برخی سیستم ها دارای تجهیزات بیشتر از جمله محفظه زباله لجن و مخزن تماس با کلر می باشند. مخزن آن بر روی یک سطح صاف و مسطح نصب می شود و در نهایت بر روی صفحه بتونی قرار داده می شود.

 

 

 

پکیج تصفیه فاضلاب بتنی پیش ساخته، دارای انواع مختلفی است و به صورت های مختلف و برای موارد مختلف طراحی می شود. دارای مخازن چند سلولی از پیش ساخته شده اند که به شکل های مختلف مستطیلی با استفاده از پانل های دیواری، راهروهای درپوش، مخازن دایره ای تنش دار نیز موجود است. پکیج تصفیه فاضلاب بتنی پیش ساخته یکی از بادوام ترین و ماندگارترین مخازن موجود برای تصفیه فاضلاب است و به دلیل همین ویژگی که طول عمر زیادی را به همراه دارد، بسیار زیاد مورد استفاده واقع می شود.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب هوازی

 

با توجه به دنیای پیشرفته امروز بدون تردید می توان گفت یکی از مهم ترین و کاربردی ترین و در عین حال محبوب ترین سیستم های انجام تصفیه فاضلاب، انواع پکیج تصفیه فاضلاب قابل حمل می باشد. سیستمی کاربردی و در عین حال محبوب و پورتال یا قابل حمل و کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی که امروزه روشی کاملا به روز و مردن و برای اجرای فرایند تصفیه فاضلاب شناخته می شود. به طور معمول این سیستم ها به دلیل داشتن مزایای رقابتی به نسبت تصفیه خانه های قدیمی تر نزد مصرف کنندگان و مدیران شهری اهمیت فراوانی یافته است. همچنین پکیج تصفیه فاضلاب مورد استقبال و استفاده در هتل ها، شهرک های مسکونی و انواع اداره های غیر تولیدی و در نهایت بیمارستان ها می باشند. همان طور که بیان کردیم این سیستم ها بر اساس مصارف مورد نظر دارای انواع مختلفی هستند. فرایند تصفیه فاضلاب در این دستگاه ها می تواند بر اساس شرایط پساب ها متفاوت باشد و همچنین بر اساس حجم تصفیه می تواند جنس ساخت پکیج تصفیه فاضلاب نیز دارای انواع مختلفی مانند فلزی، بتنی و پلاستیکی باشد.

می توان بر اساس نوع کاربرد و موارد مورد استفاده این سیستم های تصفیه فاضلاب را به سه دسته اصلی تقسیم کرد و البته هر یکی می تواند دارای زیر مجموعه هایی باشد. انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی که مورد استفاده برای مصارف خانگی می باشد، دستگاه تصفیه فاضلاب بیمارستانی که مورد استفاده در بیمارستان ها می باشد و در نهایت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی که سه دسته مهم تقسیم بندی این محصولات را تشکیل می دهند. از طرفی دیگر این محصولات از نظر جنس ساخت به صورت عمده به سه دسته پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، دستگاه تصفیه فاضلاب پلاستیکی و بتنی تقسیم می شوند. نکته ای که ضرورت توضیح دارد این است که سیستم تصفیه فاضلاب های غیر پلاستیکی مصارف بیشتری در صنایع و شهرک های مسکونی دارند.

پکیج تصفیه فاضلاب

صنعتی به روش sbr

 

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی فرایند تصفیه فاضلاب های صنعتی را به روش sbr انجام می دهد، این فرایند که مربوط به کارگاه های تولیدی و همچنین کارخانه جات می شود را میتوانیم به عنوان یکی از مهم ترین تصفیه خانه ها فاضلاب معرفی کنیم و همچنین می توانیم سیستم تصفیه خانه صنعتی را یک تصفیه خانه کامل فاضلاب در نظر بگیریم که با تمام واحدها و بخش های فرآیندی در ابعاد کوچکتر طراحی و تولید شده است. این موضوع به این معنا می باشد که بخش های مختلفی که در یک تصفیه خانه کامل وجود دارد مانند مخزن هوادهی که در آن معمولا از دیفیوزر هوادهی و به خصوص دیفیوزر حباب ریز استفاده می شود و همچنین مخزن ته نشینی موثر، مخزن تزریق کلر، مخزن ذخیره لجن و … در آن طراحی و جای گذاری شده است. معمولا انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی را می توان برای تصفیه انواع فاضلاب های مختلف در صنایع گوناگونی نظیر کارخانه جات تولیدی و کارگاه های تولیدی استفاده کرد.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

 

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی یکی از کامل ترین و مهم ترین محصولات شرکت مهندسی فراز تصفیه می باشد. همان طور که پیش تر هم بیان کردیم به فاضلاب حاصل از فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی چه در حوطه شیمیایی و چه در حوزه های دیگر صنعتی فاضلاب صنعتی می گویند که دارای میزان آلایندگی بالایی می باشد و انجام تصفیه آنها بسیار ضروری و امری بسیار حیاتی است. به طور معمول این نوع فاضلاب ها دارای طیف گسترده ای از نظر کیفی و کمی می باشند که بسته به صنعت، کیفیت و کمیت آن متغییر می باشد. این فاضلاب ها معمولا دارای بار آلی بالا، انواع مختلف مواد شیمیایی، فلزات سنگین و … می باشد و به همین دلیل تخلیه این نوع فاضلاب ها باعث ایجاد اثرات مخرب و جبران ناپذیری در محیط زیست و انتشار انواع بیماری در هر مکان می شوند.تصفیه این نوع فاضلاب ها بسته به نوع صنعت و کیفیت پساب دارای تنوع می باشد. به همین ترتیب از فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و یا بیولوژیک برای تصفیه آن استفاده میگردد. پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی از موثرترین و به صرفه ترین راهکارها برای تصفیه صنایع مختلف محسوب میشود.

توصیف عملیات

پکیج تصفیه فاضلاب به روش sbr

 

توصیف مراحل عملیاتی پکیج تصفیه فاضلاب به روش SBR

توصیف مراحل عملیاتی پکیج تصفیه فاضلاب به روش (Sequencing Batch Reactor ) SBR

 پر شدن پکیج تصفیه فاضلاب : (Filling Phase )Eu763129 Altpic 2 : در طول زمان پرشدن ، فاضلاب خام به حوضچه وارد می گردد ، این بخش حجم مفید مایع در مخزن را از 75% به 100% می رساند . زمانیکه دو مخزن استفاده می شود ، مرحله ی پرشدن 50%زمان کامل سیکل را به خود اختصاص می دهد در طی پرشدن می تواند عملیات هوادهی هم صورت پذیرد .

عملیات هوادهی پکیج تصفیه فاضلاب:(Aearation Phase ) : در طول مرحله ی هوادهی، میکروارگانیسها از لجن موجود در حوضچه تغذیه کرده و به تدریج رشته ها و لخته های بزرگتری تشکیل می گردد .در این حوضچه معمولا MLSS بالایی وجود دارد .

ته نشینی پکیج تصفیه فاضلاب :Rest Phase : در مرحله ی ته نشینی ، هوادهی قطع گردیده و در اثر آرامش جریان ، لخته ها ته نشین می گردند و پساب زلال تری در قسمت فوقانی شکل می گیرد .لجن برای مدتی در کف ته نشین می گردد .

خروج پساب پکیج تصفیه فاضلاب :Sewage Water Draw – off : در طول زمانی محدود ، پساب تصفیه شده در قیمت فوقانی مخزن ، خارج شده که در سیستم های با ظرفیت بزرگ با سرریز های متحرک صورت می پذیرد .

مرحله ی توقف فعالیت پکیج تصفیه فاضلاب:Stop Phase : در این مرحله در سیستم تصفیه فاضلاب SBR موازی ممکن است زمان توقفی برای ورود جریان به حوضچه های دیگر منظور گردد .Neptun10 002 در برخی سیستم های تصفیه فاضلاب ، در این مرحله لجن از مخزن ثانویه به مخزن اولیه انتقال می یابد . و تصفیه ی بی هوازی در مخزن اغاز می گردد .